بررسی نیسان فرانتیر ۲۰۲۵: بازگشتی به سنت‌های قدیمی

1

نیسان فرانتیر ۲۰۲۵ با اضافه کردن تجهیزات جدید، همچنان ساده و کاربردی باقی مانده است.

کامیون‌های کوچک در گذشته نماد سادگی بودند، اما امروزه این‌طور نیست. اکثر آن‌ها با پیشرانه‌های هیبریدی پیچیده و سیستم‌های تعلیق مشابه خودروهای سوپراسپرت مجهز شده‌اند. این تغییرات لزوماً بد نیستند، اما با آنچه این خودروها در گذشته بودند فاصله زیادی دارند. خوشبختانه نیسان فرانتیر در سال ۲۰۲۵ همچنان این سادگی را حفظ کرده است.

این خودرو همچنان از یک پیشرانه ۶ سیلندر طبیعی به عنوان موتور پایه بهره می‌برد؛ در واقع، این تنها کامیون در این بخش است که هنوز چنین موتوری را ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق آن کارآمد اما ساده است. به‌جز چند ارتقای جزئی در مدل SL، فضای داخلی تنها به ضروریات پرداخته و ویژگی خاصی اضافه نشده است. این یک کامیون کاربردی و بدون هیچ تجملی است.

Nissan Frontier

مشخصات سریع نیسان فرانتیر SL مدل ۲۰۲۵ با کابین بزرگ

  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری
  • توان خروجی: ۳۱۰ اسب بخار / ۲۸۱ پوند-فوت گشتاور
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک
  • ظرفیت یدک‌کشی: ۷۱۵۰ پوند (حداکثر)
  • قیمت پایه / قیمت نسخه آزمایش‌شده: ۳۳,۵۶۰ دلار / ۴۷,۷۵۰ دلار

پیشرانه ۳.۸ لیتری این خودرو توان ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۱ پوند-فوت تولید می‌کند. خبری از توربوشارژر یا سوپرشارژر نیست. قدرت از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. البته این موتور به اندازه پیشرانه چهار سیلندر هیبریدی تاکوما که با باتری تقویت می‌شود، گشتاور تولید نمی‌کند، اما به‌خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد.

این خودرو در شروع حرکت قدرت کافی دارد و در سرعت‌های بالا نیز به‌اندازه‌ای سریع عمل می‌کند که رانندگی در بزرگراه بدون مشکل باشد. گیربکس ۹ سرعته به‌طور کامل و روان عمل می‌کند. اگر قصد دارید با این خودرو یک قایق را یدک بکشید، ظرفیت یدک‌کشی فرانتیر حداکثر ۷۱۵۰ پوند است (یا ۶۷۰۰ پوند در این نسخه خاص).

تجربه رانندگی

فرانتیر مانند یک کامیون واقعی رانندگی می‌کند، که شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد. اما درحالی‌که تاکوما و کلرادو مدرن‌تر و راحت‌تر شده‌اند، فرانتیر همچنان حس و حال خشن و اصیل رانندگی یک کامیون را برای نسل بعدی حفظ کرده است.

فنرهای برگ‌دار عقب آن هنگام عبور از دست‌اندازها به شدت بالا و پایین می‌شوند و روی آسفالت نیز به‌وضوح احساس می‌شوند. شاید این خودرو به‌طور کلی راحت نباشد، اما تجربه واقعی یک کامیون را به شما ارائه می‌دهد که برای من جذاب‌تر است.

مزایا: جذابیت کلاسیک، ظاهر محکم و مقاوم، تکنولوژی بهبود‌یافته، همچنان با موتور V-6

همین ویژگی‌های قدیمی در عملکرد و هندلینگ نیز دیده می‌شود. فرمان سنگین، بدنه با نوسانات زیاد، و دایره گردش نسبتاً ضعیف که پارک کردن در فضاهای محدود را به یک چالش تبدیل می‌کند. نیسان فرانتیر در برخی موقعیت‌ها بسیار بزرگ‌تر از آنچه که واقعاً هست به نظر می‌رسد.

اما از طرف دیگر، وجود تخت ۶ فوتی بزرگ‌تر مورد استقبال من قرار گرفت. نیسان بالاخره گزینه تخت بلند را به مدل‌های SL (مدلی که در اینجا آزمایش شده) و Pro-4X برای سال ۲۰۲۵ اضافه کرد، به این معنی که این کامیون دارای تخت ۶ فوتی است، برخلاف تخت استاندارد ۵ فوتی. من توانستم یک درخت کریسمس ۸ فوتی را بدون هیچ مشکلی در آن جا دهم.

مدل SL یکی از لوکس‌ترین مدل‌های فرانتیر است و شامل تجهیزاتی استاندارد مانند صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در شش جهت و گرم‌کن، دسته دنده چرمی، فرمان گرم‌شونده، و برای اولین بار فرمان قابل تنظیم در دو جهت شیب و تلسکوپی می‌باشد.

نشستن روی صندلی‌های چرمی راحت بود. ضخامت آن‌ها به جذب سختی ناشی از کیفیت سواری سخت فرانتیر کمک می‌کرد. موقعیت فرمان به‌راحتی قابل تنظیم بود و کابین عمدتاً ساکت بود، به جز صدای موتور در دورهای بالا.

معایب: مشکلات سنتی، کمبود ویژگی‌ها، قیمت بالا در مدل‌های رده‌بالا

تکنولوژی در این مدل SL شامل یک صفحه نمایش مرکزی ۱۲.۳ اینچی است که ظاهر زیبا و جذابی دارد، حتی اگر رابط کاربری نیسان کمی قدیمی به نظر برسد. در جلوی راننده یک نمایشگر دیجیتال ۷.۰ اینچی وجود دارد. قابلیت‌های استاندارد شامل Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم، بلوتوث، رادیوی ماهواره‌ای، نقطه اتصال وای‌فای، و یک سیستم صوتی Fender با ۱۰ بلندگو می‌شود که همگی عملکرد خوبی دارند.

نیسان فرانتیر ۲۰۲۵ با قیمت پایه ۳۳,۵۶۰ دلار برای مدل King Cab S عرضه می‌شود. اما اگر به دنبال مدل رده‌بالای Crew Cab SL با تخت بلند هستید، قیمت آن قبل از اضافه کردن گزینه‌ها به ۴۷,۱۲۰ دلار می‌رسد. رنگ Bluestone Pearl هزینه اضافی ۴۲۵ دلار دارد و کف‌پوش‌های فرش‌شده نیز ۲۰۵ دلار دیگر به قیمت اضافه می‌کند، که در مجموع قیمت آزمایش‌شده این کامیون را به ۴۷,۷۵۰ دلار می‌رساند. این قیمت خیلی ارزان نیست.

در هر صورت، نیسان فرانتیر ۲۰۲۵ همچنان ارزش بررسی را دارد. اگرچه ممکن است تفاوت زیادی با مدل‌های سال‌های قبل نداشته باشد، اما گزینه تخت بلند در مدل‌های بالاتر یک ارتقای بزرگ است، فرمان قابل تنظیم برخی از مشکلات راحتی را برطرف کرده، و تکنولوژی بهبودیافته فضای داخلی را بهبود بخشیده است.

اگرچه ممکن است مدرن‌ترین یا قوی‌ترین کامیون در کلاس خود نباشد، اما نیسان فرانتیر ۲۰۲۵ همچنان به‌خوبی وظایف خود را انجام می‌دهد.

دسته بندی: خبر برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *