فولکس‌واگن موتور جدیدی را در نسل بعدی اطلس چین قرار می‌دهد

1

از آنجا که اطلس از سال ۲۰۱۷ در بازار حضور دارد، دیگر قدیمی شده است. خوشبختانه، فولکس‌واگن آماده است تا این شاسی‌بلند کهنه‌کار را جایگزین کند و با همکاری شریک محلی خود، شرکت SAIC، مدل جدید ترامونت پرو را در چین عرضه کند. این خودروی خانوادگی سه‌ردیفه از زمان عرضه‌اش در هشت سال پیش، در چین و سایر بازارها با نام ترامونت شناخته شده است. هنوز مشخص نیست که آیا مدل نسل جدید اطلس در آمریکا دقیقاً مشابه این خودرو خواهد بود یا خیر، اما انتظار تغییرات عمده‌ای را نداریم.

طراحی ترامونت پرو جای تعجب ندارد، زیرا شکل ظاهری آن در سپتامبر ۲۰۲۴ طی فرآیند همگام‌سازی (Homologation) با وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) فاش شد. این خودرو بدون شک هیجان‌انگیزترین شاسی‌بلند بازار نیست، اما این موضوع قابل انتظار است، زیرا فولکس‌واگن این روزها علاقه‌ای به طراحی‌های جسورانه ندارد. حتی مدل پرچم‌دار R-Line با رینگ‌های ۲۱ اینچی نیز قرار نیست ضربان قلب شما را افزایش دهد!

Volkswagen Teramont Pro (China)

با ابعادی معادل ۲۰۳.۱ اینچ طول، ۷۸.۴ اینچ عرض و ۷۰.۴ اینچ ارتفاع، نسخه چینی این شاسی‌بلند ۲.۴ اینچ از اطلس موجود در بازار آمریکا بلندتر بوده و اندکی عریض‌تر و بلندتر است. ترامونت پرو تلاش کرده تا ظاهری مدرن داشته باشد و به همین دلیل، از نوارهای نورپردازی LED در جلو و عقب، جلوپنجره بسته‌شده به سبک خودروهای برقی، دستگیره‌های درب هم‌سطح با بدنه و خروجی‌های اگزوز پنهان بهره می‌برد. برخلاف روند طراحی جدید که در آن چراغ‌های جلو و عقب بسیار باریک می‌شوند، ترامونت پرو چراغ‌های جلوی بزرگ و چراغ‌های عقب ضخیمی دارد که طراحی متفاوتی را ارائه می‌دهند.

کابین هفت‌نفره این خودرو کاملاً مطابق با استانداردهای مدل‌های ۲۰۲۵ طراحی شده و تا حد امکان، صفحه‌نمایش‌های دیجیتالی را در داشبورد جا داده است. درست مانند مدل پاسات پرو که در چین به فروش می‌رسد، ترامونت پرو دارای یک نمایشگر جداگانه برای سرنشین جلو است. علاوه بر این، فولکس‌واگن-SAIC قصد دارد این شاسی‌بلند بزرگ را با امکانات لوکسی مانند سانروف پانوراما، سیستم صوتی ۱۴ بلندگوی هارمن کاردون، نورپردازی داخلی با ۳۰ رنگ مختلف و یک خوشبوکننده سه‌مرحله‌ای روانه بازار کند. همچنین، صندلی‌های جلوی گرم‌شونده و تهویه‌شونده با قابلیت ماساژ در دسترس هستند و برای صندلی سرنشین جلو، یک زیرپایی برقی برای استراحت کامل نیز در نظر گرفته شده است.

ترامونت پرو ممکن است ویژگی‌های خیره‌کننده‌ای نداشته باشد، اما در زیر کاپوت چیزی جالب پنهان شده است. این خودرو اولین مدلی است که از نسل پنجم موتور EA888 فولکس‌واگن استفاده می‌کند. این پیشرانه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ از چرخه میلر (Miller Cycle) بهره می‌برد و تغییراتی در آن اعمال شده تا مصرف سوخت و میزان آلایندگی کاهش یابد. موتور جدید همچنین از یک توربوشارژر با هندسه متغیر و فشار تزریق سوخت بالاتر (۵۰۰ بار) بهره می‌برد.

Volkswagen Teramont Pro (China)

علاوه بر این، موتور EA888evo5 تغییرات گسترده‌ای را تجربه کرده و بسیاری از قطعات متحرک آن به‌طور جامع تقویت شده‌اند. این به‌روزرسانی‌ها شامل پیستون‌ها، شاتون‌ها و میل‌لنگ می‌شود. فولکس‌واگن همچنین بهبودهایی در سیستم ورودی هوا، اینترکولر و سیستم روغن‌کاری این موتور اعمال کرده است. در مدل ترامونت پرو، این پیشرانه ارتقایافته قدرتی معادل ۲۶۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۹۵ پوند-فوت تولید می‌کند که نسبت به مدل قبلی فروخته‌شده در چین ۵۱ اسب بخار و ۳۷ پوند-فوت افزایش یافته است.

این موتور چهارسیلندر توربوشارژ تنها با یک گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سیستم تمام چرخ محرک 4Motion کار می‌کند. این ترکیب فنی، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۷.۶ ثانیه فراهم می‌کند که برای خودرویی در این ابعاد، عملکردی قابل‌قبول محسوب می‌شود. مدل قبلی ترامونت در گذشته با موتور VR-6 عرضه می‌شد، اما فولکس‌واگن تولید این پیشرانه را در اواخر سال گذشته متوقف کرد.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق تطبیقی (DCC) و یک سیستم رانندگی نیمه‌خودران پیشرفته‌تر که مطابق با استاندارد L2+ است، اشاره کرد. ترامونت پرو بر پایه پلتفرم MQB Evo گروه فولکس‌واگن ساخته شده و ۸۲.۳ درصد از ساختار آن از فولاد با استحکام بالا تشکیل شده است. این خودرو دارای ۹ کیسه هوای استاندارد بوده و فضای داخلی آن می‌تواند حدود ۸۸ فوت مکعب بار حمل کند. به‌عنوان یک ویژگی ایمنی، درب صندوق عقب به سیستم نورپردازی دوگانه برای حرکت به عقب مجهز شده که با پرتاب پیکان‌هایی روی سطح جاده، به عابران پیاده هشدار می‌دهد که خودرو در حال دنده‌عقب رفتن است.

هنوز مشخص نیست که آیا نسل دوم اطلس که قرار است احتمالاً در مدل ۲۰۲۶ وارد بازار آمریکا شود، نسخه‌ای دقیقاً مشابه ترامونت پرو خواهد بود یا خیر. با این حال، موتور EA888evo5 قطعاً در سایر محصولات گروه فولکس‌واگن نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، مخصوصاً با توجه به گزارش‌های جدیدی که نشان می‌دهد آئودی و فولکس‌واگن قصد دارند استفاده از موتورهای بنزینی را بیشتر از آنچه قبلاً برنامه‌ریزی کرده بودند، ادامه دهند.

دسته بندی: خبر برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *