کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ هنوز هم عالی است: بررسی

1

حتی با طراحی نرم‌تر و فناوری پیشرفته‌تر، مدل ۲۰۲۵ CT5-V بلک‌وینگ همچنان یک تجربه هیجان‌انگیز ارائه می‌دهد.

دیگر درباره‌ی مرگ تدریجی موتورهای V-8 گلایه نمی‌کنم. شکایتی از اینکه کمتر از ۳۰ خودروی دنده‌ای در بازار آمریکا باقی مانده است، ندارم. حتی اشاره‌ای هم نمی‌کنم به اینکه فورد، شورولت و دوج تقریباً از کلاس خودروهای عضلانی چهاردر دست کشیده‌اند.

در عوض، فقط این را می‌گویم: کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ مدل ۲۰۲۵ محشر است!

به‌عنوان آخرین بازمانده‌ی خودروهای چهاردر، دیفرانسیل عقب و مجهز به موتور V-8 آمریکایی، CT5-V بلک‌وینگ که همین حالا هم خودرویی عالی است، برای سال ۲۰۲۵ چند ارتقای جدید دریافت کرده است. این به‌روزرسانی‌ها طراحی و فناوری را بهبود می‌بخشند و یک بسته‌ی اختیاری جدید به نام Precision اضافه شده که عملکرد این خودرو را در پیست به سطح بالاتری می‌برد. گویی این خودرو همین حالا هم به‌اندازه‌ی کافی جذاب نبود!

مشخصات سریع کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ مدل ۲۰۲۵

  • موتور: ۶.۲ لیتری V-8 سوپرشارژ
  • قدرت: ۶۶۸ اسب بخار / ۶۵۹ پوند-فوت گشتاور
  • شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت: ۳.۴ ثانیه (اتوماتیک) / ۳.۶ ثانیه (دستی)
  • قیمت پایه / قیمت در مدل تست‌شده: ۹۶,۹۹۰ دلار / ۹۹,۰۹۰ دلار (تقریبی)

موشک زمین‌به‌زمین روی چرخ‌ها

چیزی که برای مدل ۲۰۲۵ تغییری نکرده این است که کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ همچنان یک موشک روی چرخ‌هاست. موتور ۶.۲ لیتری V-8 سوپرشارژ این خودرو ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۶۵۹ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند. نام مایک وارد، که این موتور را با دست ساخته است، برای همیشه روی پوشش موتور حک شده است. این پیشرانه با یک گیربکس شش‌سرعته دستی جفت شده که قدرت را منحصراً به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند—درست همان‌طور که باید باشد!

این خودرو از همان ابتدا قدرتمند عمل می‌کند و با گیربکس دستی در ۳.۶ ثانیه (و با گیربکس اتوماتیک در ۳.۴ ثانیه) از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد و در نهایت به سرعتی بیش از ۲۰۰ مایل در ساعت دست پیدا می‌کند. تایرهای استاندارد Michelin Pilot Sport 4S چسبندگی زیادی به بلک‌وینگ می‌دهند، اما اگر بخواهید، می‌توانید لاستیک‌های عقب را به ابری از دود تبدیل کنید! انتخاب پکیج Precision این امکان را به شما می‌دهد که تایرهای Michelin Pilot Sport Cup 2 R را دریافت کنید، که برای عملکرد در پیست طراحی شده‌اند، اما خودروی تست‌شده‌ی ما بدون این گزینه ارائه شد.

سیستم تعلیق MagneRide 4.0 همچنان عالی است. سواری CT5-V بلک‌وینگ تعادلی بی‌نقص بین راحتی و چابکی ایجاد می‌کند—نه در جاده‌های ناهموار آزاردهنده است و نه در پیچ‌ها ناهنجار رفتار می‌کند. این خودرو جاده‌های کوهستانی نزدیک شما را با نهایت دقت و هیجان در هم می‌شکند و درعین‌حال، شما را در مسیر بازگشت کاملاً راحت نگه می‌دارد.

Cadillac CT5-V Blackwing

مزایا:

موتور شگفت‌انگیز (بدیهی است)
همچنان گیربکس دستی دارد
به‌اندازه‌ی کافی راحت برای استفاده‌ی روزانه
فناوری فوق‌العاده

کادیلاک CT5 یک سدان بزرگ است، بنابراین در پیچ‌های خیلی تند همچنان کمی تکان بدنه و جابه‌جایی احساس می‌شود—بیشتر از آنچه در آئودی RS7 پرفورمنس یا بی‌ام‌و M5 تجربه می‌کنید. اما بلک‌وینگ هرگز از کنترل خارج نمی‌شود. حتی وقتی تایرها جیغ می‌کشند، همچنان در مرز منطق باقی می‌ماند—و البته که هیجان‌انگیز است!

یکی از معدود بخش‌هایی که می‌توانست بهتر باشد، فرمان خودرو است—حداقل در مدل پایه. گاهی اوقات سنگین و مبهم به نظر می‌رسد، به‌ویژه در جاده‌های باریک و پیچ‌درپیچ، که باعث می‌شود کنترل دماغه‌ی بزرگ کادیلاک کمی دشوار شود. اما با ارتقای سیستم تعلیق و تایرها در پکیج Precision، فرمان سبک‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر می‌شود.

برای رانندگی روزمره چطور است؟

به‌عنوان یک خودروی روزانه، CT5-V بلک‌وینگ احتمالاً بهتر از هر خودروی دیگری در کلاس رو به افول خود عمل می‌کند. راحتی فوق‌العاده‌ای دارد، رانندگی با آن آسان است، و در سرعت‌های پایین به‌طور شگفت‌انگیزی بی‌صداست—همان‌طور که از یک کادیلاک انتظار می‌رود. تنها صدایی که درون کابین می‌شنوید، غرش موتور V-8 سوپرشارژ است وقتی که پدال گاز را محکم فشار دهید. که البته شکایتی در این مورد نداریم!

صندلی‌های باکت اسپرت استاندارد کاملاً برای نگه‌داشتن شما در جای خود طراحی شده‌اند. ساپورت‌های کناری بسیار تهاجمی هستند و موقعیت نشستن شما را کاملاً پایین و عمیق در چرم فرو می‌برند. اما درست مانند سیستم تعلیق، آن‌قدر سخت نیستند که در استفاده‌ی روزمره اذیت شوید. بی‌ام‌و نمی‌تواند همین را درباره‌ی صندلی‌های پرفورمنس خود بگوید!

Cadillac CT5-V Blackwing

معایب:

ظاهر جدید سوال‌برانگیز
تعداد زیاد گزینه‌های گران‌قیمت

یکی از بزرگ‌ترین ارتقاهای مدل ۲۰۲۵ CT5-V بلک‌وینگ، معرفی صفحه‌نمایش جدید ۳۳ اینچی است که کل نمایشگر دیجیتال و صفحه‌نمایش مرکزی لمسی را ترکیب می‌کند. همه چیز تیز و تمیز به نظر می‌رسد و استفاده از آن بسیار آسان است. البته Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم به‌طور استاندارد در دسترس هستند. حتی کادیلاک چند دکمه فیزیکی ضروری برای مواردی مانند کنترل حجم صدا، تنظیمات رادیو و کنترل‌های تهویه هوا را حفظ کرده است.

در این سیستم اطلاعاتی جدید، دستگاه ضبط داده‌های عملکرد نیز گنجانده شده است که به‌طور اختیاری در مدل CT5 موجود است. اگر قصد دارید این خودرو را به‌طور منظم در پیست تست کنید، این گزینه ارزشمند است. سیستم توسعه‌یافته توسط کازورث به شما این امکان را می‌دهد که ویدئو و داده‌های جلسات پیستی خود را ضبط کنید—فقط کافی است یک کارت حافظه در شکاف کنار فرمان قرار دهید. همچنین، این سیستم زمان‌سنج دور را روی صفحه‌نمایش نمایش می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که زمان دورها را مقایسه کنید.

با اینکه ظاهر بیرونی بلک‌وینگ واقعاً نیاز به به‌روزرسانی نداشت، طراحان CT5 را با یک فیس‌لیفت جدید معرفی کردند. تمامی مدل‌ها حالا چراغ‌های جلوی عمودی جدیدی دارند که با هواکش‌های مشکی در هر گوشه‌ی سپر ترکیب شده است. یک چراغ روز بزرگ‌تر از زیر کاپوت پایین می‌آید—که ظاهری بسیار شیک دارد—در حالی که گریل و سپرجلو تغییرات ظاهری جالبی را تجربه کرده‌اند.

آیا CT5-V بلک‌وینگ جدید از نظر ظاهری از مدل قبلی زیباتر است؟ از دید من نه—اما نظر شما ممکن است متفاوت باشد. اما یک نکته غیرقابل انکار این است که رنگ جدید Typhoon Metallic Green فوق‌العاده است. این رنگ جدید به Cyber Yellow Metallic برای سال ۲۰۲۵ اضافه شده است و هر دو ارزش اضافه‌پرداخت ۶۲۵ دلار را دارند.

حتی بدون پکیج عملکردی اختیاری یا در این مورد دسترسی به پیست، CT5-V بلک‌وینگ هنوز هم در جاده‌ها یک هیجان تمام‌عیار است. اگر می‌خواهید یک بررسی دقیق‌تر از بلک‌وینگ ارتقا یافته در پیست بخوانید، می‌توانید اولین تجربه‌ی رانندگی ما را همین‌جا مطالعه کنید.

در غیر این صورت، بلک‌وینگ همچنان یک همراه عالی در جاده است که به شما امکان می‌دهد به طور زیادی (ولی با احتیاط) لذت ببرید. موتور V-8 سوپرشارژ قدرتمند، نرم و تصفیه‌شده است. و وقتی با گیربکس شش‌سرعته دستی جفت می‌شود، از آن‌چه که می‌توانید با لباس به تن داشته باشید، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها را برای شما فراهم می‌کند. سیستم تعلیق هم تعادلی عالی بین عملکرد و راحتی ایجاد می‌کند، همانطور که در داخل کابین با صندلی‌های راحت و خوش‌فرم خود احساس راحتی می‌کنید.

با قیمت ۹۶,۹۹۰ دلار، CT5-V بلک‌وینگ جدید به‌طور نسبی از نظر قیمت در رده‌ی ارزان‌تر قرار دارد. برای مقایسه، پارس‌های پانامرا با قیمت ۱۰۴,۷۹۵ دلار، بی‌ام‌و M5 جدید با قیمت ۱۲۰,۶۷۵ دلار و آئودی RS7 پرفورمنس با قیمت ۱۳۱,۱۹۵ دلار به فروش می‌رسند—و هیچکدام از آنها گیربکس دستی ندارند. واقعاً تنها گزینه‌ای که برای خودروی تست‌شده انتخاب شده بود، رنگ ۶۲۵ دلاری بود—که قطعاً ارزشش را داشت. این باعث شد قیمت نهایی تست‌شده به حدود ۹۹,۰۹۰ دلار برسد، که به نظر می‌رسد یک خرید فوق‌العاده باشد.

در مدل ۲۰۲۵، آپگریدهای زیادی برای CT5-V بلک‌وینگ وجود دارد، از جمله همان پکیج Precision ۱۸,۰۰۰ دلاری که قیمت را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. اما مگر اینکه قصد داشته باشید هر آخر هفته آن را در پیست تست کنید، حتی مدل پایه‌ی CT5-V بلک‌وینگ هنوز هم یکی از هیجان‌انگیزترین گزینه‌هاست. چگونه نمی‌تواند باشد، وقتی که V-8 سوپرشارژ و گیربکس دستی دارد؟

دسته بندی: خبر برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *